OPUS


Olfaktorisches Marketing in der Verkaufsförderung

Olfactory marketing at sales promotion

  • Gegenstand der vorliegenden Masterarbeit ist die Analyse der Bedeutung von olfaktorischem Marketing in der Verkaufsförderung am Point of Sale und die damit verbundene Absatzsteigerung durch Emotionalisierung der Zielgruppe. Unter Einbeziehung von Erkenntnissen der Unternehmens- und Marketingkommunikation sowie von Strategien der Verkaufsförderung und des Neuromarketings soll die Wirkung von olfaktorischem Marketing am erlebnisorientierten Point of Sale an den Beispielen des Lufthansa City Centers und Abercrombie and Fitch dargestellt werden. Die Einbeziehung des Forschungs- und Diskussionsstandes zur subliminalen Beeinflussung bezweckt eine Handlungsempfehlung zur Erreichung eines erfolgreichen olfaktorischen Marketings in der Verkaufsförderung am Point of Sale.
  • Subject of the present master thesis is the analysis of the importance of olfactory marketing for sales promotion within the communication policy of a company and the correlated emotional appeal of the target group. Considering the results of the company and marketing communication as well as the strategies of sales promotion and neuromarketing, we will present the effect of olfactory marketing on experience-oriented point of sale exempli-fied by the Lufthansa City Center and Abercrombie and Fitch. The listed opinions of the state of discussion and research have the scope to reach a successful olfactory marketing for sales promotion at point of sale.

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Metadaten
Author:Christiane Koberstein
URN:urn:nbn:de:bsz:mit1-opus4-55865
Document Type:Master's Thesis
Language:German
Year of Completion:2015
Granting Institution:Hochschule Mittweida
Release Date:2015/09/14
GND Keyword:Duftmarketing , Sales-promotion
Institutes:Sonstige
Dewey Decimal Classification:658 Allgemeines Management
Access Rights:Frei zugänglich
Licence (German):License LogoEs gilt das UrhG

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